- El certamen oferirà concerts i activitats paral·leles en diferents escenaris de la ciutat de Lleida amb la música com a eix central
- Les entrades per al concert de cloenda ja estan a la venda a les webs de La Temporada i de l’Auditori Enric Granados: https://auditorienricgranados.cat/programacio/isaiesconcert-decloendafestivalmusiquemlleida/ i https://latemporadalleida.koobin.com/musiquem
Ja es troben a la venda les entrades pel concert de cloenda de la XIV edició del Festival Musiquem Lleida, que tindrà lloc del 4 al 6 d’octubre en diferents escenaris de la ciutat.
Organitzat per la Coral Shalom, les entrades es poden adquirir a la web de La Temporada(https://latemporadalleida.koobin.com/musiquem) i a la de l’Auditori Enric Granados (https://auditorienricgranados.cat/programacio/isaiesconcert-decloendafestivalmusiquemlleida/)
La XIV edició de Musiquem Lleida comptarà amb la participació de solistes, grups instrumentals i corals internacionals i de la resta de l’Estat de gèneres que abasten des del Renaixement, el Barroc, el Classicisme, la música romàntica, la contemporània, la tradicional, el jazz, el gòspel, l’experimental i els espectacles musicals adreçats als infants. L’objectiu és acostar la música al carrer.
Grups seleccionats Musiquem 2019
D’altra banda, el jurat ja ha seleccionat 10 propostes de diferents formacions d’entre la cinquantena que es van presentar. Les formacions són:
Caravaggio Piano Quartet (piano, 2 violins i violoncel)
Es compon dels joves talents Federico Piccotti (violí), Matteo Mizera (viola), Daniel Mizera (violoncel) i Bernat Català (piano), formats al Conservatorio della Svizzera Italiana, a la Guildhall School of Music de Londres, a la Universität Mozarteum de Salzburg i a l’Haute École de Musique de Ginebra, respectivament. Són primer premi del concurs Festival delle Nazioni, i Premio Abbiati de l’Associazione Nazionale della Critica Italiana com a millor quartet emergent de l’any 2019.
La temporada 2019-2020 es presenta amb diversos concerts i projectes per tot el territori ibèric i itàlic, entre els quals destaquen un concert a la Istituzione Universitaria dei Concerti i la participació al Festival delle Nazioni 2019.
Caravaggio Piano Quartet
Conjunt Atria (clavicèmbal, 2 violins violoncel i flauta)
‘Ensemble’ de música antiga format per cinc músics que van coincidir durant els seus estudis a la ciutat de Barcelona. Els seus objectius són transmetre la passió que senten per la música a través de concerts de caràcter divulgatiu, trencar les barreres freqüentment establertes entre músics i públic i donar eines als oients per tal d’aprofundir en el llenguatge de la música barroca.
El seu repertori se centra en els segles XVII i XVIII i han actuat en diverses ciutats d’arreu de Catalunya, França i Suïssa.
Conjunt Atria
Canary Guitar Quartet
Quartet de guitarres format per Samuel Delgado, Luis Alejandro García, Tomás Fariña i Fran Yanes, que s’estrena amb la interpretació del Concert Andalús de Joaquín Rodrigo juntament amb l’Orquesta Sinfónica de Las Palmas, sota la direcció de Rafael Sánchez Araña, coincidint amb el cinquantè aniversari de l’estrena de l’obra.
El juliol de 2018 guanyen el Primer Premi del Concurs de Música de Cambra del Festival Internacional de Guitarra Ciutat d’Elx. Al setembre d’aquest mateix any publiquen el seu primer treball discogràfic, ‘21’, produït per Brisé Classics. Actualment, estan de gira promocional.
BCN Sax Quartet
El quartet de saxofons va ser creat el 2012 per la iniciativa de quatre saxofonistes per formar un grup de música de cambra que consolidés el saxofon a l’escena musical catalana. De formació clàssica, Dani Molina (saxofon baríton), Marta Romero (saxofon alt), Joan Soler (saxofon tenor) i David Salleras (saxofon soprà) són professors a la Banda Municipal de Barcelona i del Conservatori de Girona
El projecte de concert de Bcn Sax Quartet neix de la necessitat de viure la música clàssica des d’una sonoritat moderna, recuperar la idea que allò que és popular és el que ens inspira per arribar més lluny.
Quintet Quatre + 1
Formació que es va fundar el 2015 amb l’objectiu de transmetre la seva passió per la música. El seu segell d’identitat ve marcat per la música clàssica, però s’atreveixen amb altres estils com el jazz, el ballet, els contes infantils i el teatre. Contes de la Carla és la companyia de Sílvia Blavia, actriu llicenciada en art dramàtic per l’Institut del Teatre. Va completar la seva formació amb Peter Clough, Enrique Vargas, Marissa Jossa i Esteve Rovira.
El Quintet Quatre+1 i la contacontes Sílvia Blavia han treballat conjuntament per fer realitat ‘El Trencanous’, un espectacle familiar en què la música i el teatre van de bracet.
Pax Cor de Cambra
Conjunt vocal nascut el 2012 a Sabadell. El seu origen es troba en un grup de cantaires reunits per tal de participar en el projecte final de la carrera de direcció de cors del seu director, Esteve Costa. PAX – Cor de cambra treballa repertoris de totes les èpoques i gèneres, des de l’edat mitjana fins al segle xxi, i cal destacar el que aquest 2019 ha dedicat als compositors catalans actuals, al costat del Cor Albada de l’Agrupació Cor Madrigal.
El juliol del 2017 va participar en l’11è ‘Simposi Mundial de Música Coral de Barcelona’ cantant en el concert inaugural sota la direcció de Xavier Puig, Marc Timón i Mireia Barrera; va actuar en solitari com a cor amfitrió del Saarbrücken Kammerchor d’Alemanya; com a cor pilot d’unes ‘masterclass’ a càrrec de Jordi Casas en el marc dels cursos de direcció de la FCEC, i va cantar un programa dedicat a Albert Guinovart amb la Coral Ginesta de Cervera i el mateix compositor al piano, sota la direcció de Xavier Puig.
Pax Cor de Cambra
Lilàh
Projecte musical format per cinc dones nascudes a Argentina, Illes Canàries i Catalunya, que s’inspiren en les músiques d’arrel tradicional existents en les diverses cultures del món al llarg del temps. El quintet investiga el so vocal, a través de la improvisació i el cant polifònic, teixint el seu particular repertori de caire popular i amb composicions pròpies.
En les seves cançons combinen sonoritats folklòriques creades des d’una mirada musical oberta i contemporània amb una amalgama de ritmes on apareixen instruments ibèrics com la pandereta i el pandero quadrat, el bendir i la lira de Creta d’arrel mediterrània i la guitarra i el ‘bombo legüero’ com a nexe amb les cultures americanes.
Aura Llatina
El duo format per Seró i Herraiz de cant i guitarra es va formar l’any 2016. Els dos components, que tenen una llarga trajectòria artisticomusical, van tenir la inquietud de treballar el repertori per aquesta formació després d’haver col·laborat junts en diferents concerts i formacions de música de cambra. Han participat en diferents cicles i festivals a Catalunya i a la resta de l’Estat espanyol.
Montse Seró va néixer a Lleida. Va començar els estudis musicals al Conservatori Municipal de Lleida i ha cursat els estudis de cant líric com a soprano lírica-lleugera al Conservatori Superior del Liceu. Actualment realitza un màster de lied a l’Esmuc.
Carles Herraiz va néixer a Barcelona. Va estudiar al Conservatori de Badalona, al Conservatori Superior Municipal de Barcelona i a l’Escola d’Arts Musicals Luthier. És professor del Conservatori i Escola Municipal de Lleida.
O val das Mouras
Formació pop folk de l’Hospitalet de Llobregat que va començar el 2014 posant música a poemes de Rosalía de Castro i cantant en gallec. Fins avui han publicat dos discos amb poemes escrits fa més de 130 anys, però que tracten temes tan actuals com la desigualtat, la injustícia social, l’abandonament de la terra o la frustració. El primer, ‘Rosalía’, més profund i sentimental; el segon, ‘A xustiza pola man’, més eclèctic i reivindicatiu, i amb la combinació de ritmes tan diferents com la jota, la muñeira, el pop o l’ska.
Ara, cinc anys després, estan immersos en la composició dels temes que formaran part del seu tercer àlbum. Aquesta vegada obriran les portes a altres poetesses que, igual que Rosalía, han estat significatives per a la societat en què han viscut, com ara Joana Raspall o Maria Mercè Marçal. Per primera vegada aposten també per cantar en català.
Na Nara
Inuwali Ki Fany significa moltes gràcies en susu (llengua de Guinea) i neix amb l’objectiu de compartir i divulgar la dansa i la percussió tradicional malinke (africana). Aquest espectacle convida a descobrir la música i la dansa tradicional del poble malinke interpretada amb molt de respecte i admiració per una part dels components del grup Na Nara.
El grup està format per quatre músics i un ballarí que mostraran aspectes lligats a la música i a la dansa de l’Àfrica de l’oest. Concert de música i dansa tradicionals malinke per donar rellevància a la gran riquesa cultural i del folklore de l’Àfrica occidental.
Concert de cloenda
El concert de cloenda anirà a càrrec de l’Orquestra del Festival, la Coral Shalom i els cantaires convidats, dirigits per Robert Faltus. En el marc d’aquest concert participatiu, tindrà lloc l’estrena europea de l’obra ‘’Isaiah’ del compositor nord-americà Stephen Anderson. Es tracta d’un oratori de 7 moviments escrit per a cor, solista, orquestra de corda i piano.
L’obra va ser estrenada el novembre del 2013 a la Universitat de Nova Carolina. Inspirada en textos bíblics del profeta Isaïes, parla en un llenguatge modern, contemporani i alhora perfectament comprensible. En l’àmbit d’harmonia i ritme està influenciada pel jazz, ja que Anderson és un dels referents d’aquest estil de música. El concert, dirigit per Robert Faltus, director de la Coral Shalom, també incorporarà l’obra ‘Papallona’, escrita per a piano i orquestra pel mateix Faltus.
Més de 5.000 persones van participar l’any passat a les activitats de la XIII edició del Musiquem Lleida, repartides entre els concerts a l’aire lliure, en equipaments culturals i actuacions a cinc restaurants de la ciutat.